Stoomlocomotief Suzuki GSX-S1000A

gsx_s1000_16

Heb je weleens een stoomlocomotief met twee wielen gezien? Vast wel, want een Suzuki die wordt aangedreven door het inmiddels bijna legendarische Gixxer-blok, mag je gerust zo noemen. Voor alle niet-Suzuki-adepten: ‘Gixxer’ is de bijnaam van de super-sport-serie GSX-R, die vooral in de 1000 cc-versie bij elk toerental een beestachtige trekkracht levert. Net als een stoomlocomotief…

De al voor het begin van de Intermot in Keulen bekend geworden Suzuki GSX-S1000A geeft nieuw elan in het segment van naked bikes. Hij is supersportief, zoals het een Gixxer betaamt, maar biedt zijn berijder ook een comfortabele werkplek. Hij ziet er messcherp uit en het blok is gewoon een adrenalinepomp. De mannen van Suzuki waren met deze creatie nog niet tevreden, en daarom toverden ze volkomen verrassend de GSX-S1000AF uit hun hoge hoed. Die is voorzien van dezelfde techniek en heeft daarnaast een volle kuip, wat hem aantrekkelijk moet maken voor sportieve toerrijders.

Vergelijkbare artikelen

De remmen hebben het op zo’n powermotor flink te verduren. ABS is dan ook een zinvolle optie. En dat geldt ook voor de tractiecontrole die de beide nieuwelingen aan boord hebben. De achterbrug ziet er solide uit, en dat geeft vertrouwen. De kerncijfers voor de nieuwe 1-literbike in het kort: 207 kilo en 146 pk. In alle gevallen is dat genoeg om een meer dan toereikend vermogen en koppel te garanderen.

Meer informatie

Suzuki-GSX-S1000-2015-3

Vergelijkbare artikelen

Back to top button